digital signage

W 2017 roku kolej przewiozła 303,6 mln osób - to najlepszy wynik od 15 lat i wzrost o niespełna 4 proc. (dokładnie o 3,8 proc.). Raport na ten temat przygotował Urząd Transportu Kolejowego. Jeździmy pociągami coraz chętniej, i to pomimo uciążliwych często remontów (z powodu niektórych zamknięto całe linie, na przykład z Warszawy Zachodniej czy Grodziska Mazowieckiego).

 

PKP Intercity rośnie najmocniej

Rośnie niemal wszystkim przewoźnikom, ale wygląda na to, że wśród tych największych najmocniej zyskało PKP Intercity. Spółka zwiększyła liczbę pasażerów o 4,3 mln, czyli o 11,2 proc. Nie zaszkodziły zmiany rozkładu, uwzględniające remonty tras, mimo, że nie wszystkim się podobały.


Pod względem udziału w rynku PKP Intercity wyprzedzają przewoźnicy jeżdżący na krótszych trasach. Na pierwszym miejscu jeśli chodzi o liczbę pasażerów (a nie ich wzrost) znajdują się Przewozy Regionalne (Polregio), dalej są Koleje Mazowieckie, wspomniane już PKP Intercity, PKP SKM, SKM Warszawa i Koleje Śląskie.

 

Ale to PKP Intercity rośnie z nich najmocniej. W przyszłości wyzwaniem dla tej państwowej spółki może okazać się jednak konkurencja z zagranicy. Na razie nie jest ona duża, ale firmy spoza Polski zaczynają snuć plany mocniejszego wejścia na nasz rynek. Już niedługo na tory mają wjechać pociągi Leo Express, prywatnego przewoźnika, którego Polacy znają już z połączeń autobusowych. Na takich zmianach powinni skorzystać pasażerowie.


 

źródło Gazeta Wyborcza